Pagina's

maandag 18 januari 2016

Niet fijn

De nacht van donderdag op vrijdag werd ik rond 1 uur wakker van de pijn.  Pijn waarvan ik dacht dat het mijn maag was en waarvan ik het gegeten broodje shoarma de schuld gaf.
De pijn werd steeds erger en rond 5 uur was het zo erg dat ik iets deed wat ik nog nooit heb gedaan.  De HAP midden in de nacht bellen.
Die hoorde me aan en nog voor ik uitgesproken was had ze de ambulance al aangestuurd want met mijn hart klep operatie als voorgeschiedenis zou het mijn hart wel eens kunnen zijn.
Ik was er van overtuigd dat het dat niet was maar ik wilde van de pijn af.
De ambulance was er vlot en namen me na een ECG mee naar het ziekenhuis.
Daar gingen ze eerst op zoek naar hartproblemen, die er dus niet waren.  Maar toen was ik al te ver heen om te zeggen ik zei het toch.  Van de cardioloog overgeheveld maar de chirurg want op de hart echo in november was er een galsteen gezien.
Echo gemaakt en ja hoor daar was de schuldige,  de galsteen was gaan wandelen en blokkeerde nu de boel.
Ik kwam op de spoed lijst  voor een operatie, maar eerst moest mijn stolling aangepakt worden. Vanwege de hartklep slik ik anti stolling en nu moest dat teniet worden gedaan anders opereert dat zo lastig.
Ik kreeg vitamine K en later nog iets via het infuus. Er werd bloed geprikt en eindelijk mocht ik naar de voorbereiding. Om weer terug gestuurd te worden want de stolling was door een communicatie fout tussen afdeling en chirurg nog niet goed.
Enfin weer iets via het infuus en weer  bloedprikken en toen was het goed.
Op naar de OK. Dat was rond 6 uur savonds.
Paar uurtjes later werd ik pijn vrij wakker,  wat een opluchting.
Helaas begon snachts de na pijn door de lucht die ze in jè buik spuiten, maar met een hoop pcm is dat wel uit te houden.  Wel heb ik al sinds ik wakker werd uit de narcose hoofdpijn,  maar ook dat zal vanzelf wel weer overgaan.
Zaterdag middag mocht ik weer naar huis met spuitjes voor de anti stolling.
Woensdag komt de trombose dienst weer en als de INR waarde 2x 2.5 is mag ik met de spuitjes stoppen.
Voor nu is het uitzieken en bijkomen.
Ik voel me nog gammel en echt niet lekker,  maar dat komt vast goed.
Ik vind dat ik vorig jaar alwel genoeg zkh had gezien,  maar blijkbaar niet.
Hopen dat ik nu voor de rest van het jaar klaar ben.

1 opmerking: