Pagina's

dinsdag 4 oktober 2016

Inval leerkracht, steeds weer verrassend

Gisteren kreeg ik een mail of ik vandaag, morgen en donderdag wilde invallen in een kleutergroep waar ik voor de zomer vakantie ook een aantal weken heb ingevallen.
Ik heb voor vrijdag al een dag staan en eigelijk vind ik 4 dagen teveel, maar ik heb toch ja gezegd.
Kom ik vanmorgen aan, verteld de juf van de andere kleutergroep dat we om 8.30 bij de sporthal moeten zijn. En dat is ongeveer een 15  minuten lopen. De kinderen worden daar door de ouders gebracht en we gaan genieten van een muziek voorstelling.
Het was een leuke voorstelling, net wat te lang voor de kleuters, maar interactief en als afsluiting mochten ze nog lekker dansen.
En toen moesten we terug lopen.  En een kwartier zonder kinderen is en dik half uur met kleuters.
Na het welverdiende fruit en drinken heb ik in de kring nog nagepraat over de voorstelling en er een tekening over laten maken.
En na nog een voorlees/woordenschat kring was de ochtend al om en konden we lekker eten.
Daarna nog een aflevering zandkasteel kijken, en reken kring en buiten spelen en om was de dag. Kleuters waren echt op aan het einde van de dag en ik ook wel. 
Nog opruimen, voorbereiden en een voorbeeld voor een bijen hotel voor Zoem bouwen.
Een fijne inval dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten