Pagina's

woensdag 23 maart 2016

Wat is het onderwijs toch heerlijk afwisselend.

Vandaag mocht ik invallen in groep 4. Op de school vragen ze speciaal naast mij als ze inval nodig hebben en in groep 4 was ik ook al eerder geweest.
Omdat het vandaag Grote Rekendag is, had de juf vrijdag (toen ik er in groep 8 aan het invallen was) al gevraagd of ik zelf wat wilde voorbereiden.
Dus extra vroeg de deur uit vanmorgen zodat ik nog e.e.a. kon kopiƫren.
Eerst was er paas ontbijt met gelukkig hulp van 2 moeders.  Ondertussen liepen er in en rond de school 2 paasdagen die voor de nodige afleiding zorgden.  (Ik vind paashazen niks met pasen te maken hebben, maar ja) na het ontbijt en kwartiertje in de paas boekjes gewerkt en daarna mochten ze buiten door de klassemoeder verstopte eitjes zoeken.
Na een kwartier buiten hadden ze volgens haar alles wel gevonden, dus terug naar binnen.
Fruit eten en daarna weer naar buiten.
Na de pauze konden we dan eindelijk met de Grote Rekendag beginnen.
Ik had het idee gehad om een circuitje te maken en af te sluiten met een gezamenlijke opdracht.
Ik ben maar begonnen met de slotopdracht, geheimtaal, ze vonden het erg leuk maar voor sommige was het echt moeilijk.
Daarom ben ik maar afgestapt van het circuit idee en heb de andere opdrachten klassikaal uitgelegd en voorgedaan.
Meer dan 2 opdrachten konden ze niet aan. Dus de andere 2 die ik had voorbereid bewaren we gewoon.
Aan het eind van de ochtend nog van alles uitgedeeld en meegegeven en afgesloten met een rustig voorlees verhaal.
Voor de kinderen daar nu een mini vakantie en voor mij afwachten of er voor morgen nog een aanvraag komt. Mag van mij best wegblijven want 3 scholen in 3 dagen is erg vermoeiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten