Pagina's

zaterdag 18 april 2015

Catheterisatie

Dinsdag de 14e mocht ik me om 11.45 melden voor de hart catheterisatie. Keurig op tijd was ik er en terwijl ik aan het wachten was tot ik opgehaald ging worden kwam mijn cardiologe langs doe een bemoedigend woordje voor me had.
Na het ophalen volgde een intake met een ECG en bloed druk meting en kreeg ik zo een zeer charmant operatie jasje aan. 
En toen begon het wachten tot ik aan de beurt was.
Er volgde een lunch en er kwam een over buurman,  maar aan de beurt was ik nog niet.
Eindelijk werd ik opgehaald.
De cardioloog wilde het via de pols doen want dat was het minst belastende erna.
Maar dat viel tegen, het hoort pijnloos te zijn,  maar mijn arm ging steeds met pijn doen tot aan mijn schouder toe.
Na 3 steeds pijnlijkere pogingen besloot de cardioloog het toch maar via de lies te doen . Dat was pijnloos en liep gesmeerd.
Daarna moest ik vanwege de lies 2 uur plat liggen (en ik moest me toch plassen).
Arm doet nu na 4 dagen nog steeds flink zeer en is heel erg blauw en beurs.

Nu volgt komende week een belletje van de cardiologe na haar overleg met het Radboud en als het goed is sta ik dan op de wachtlijst.

Overigens heb in de bloed vaten van een jonge meid volgens de cardioloog doe het deed.  Geen vernauwingen;  helemaal niks.
Oftewel zoals hij zei: "u heeft alleen maar een lekkende aortaklep".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten