Pagina's

donderdag 4 april 2013

voor en tegens van het invallen

Ik ben nu al bijna een jaar flink aan het invallen. Aan een vaste baan is niet te komen, maar invalwerk is er meer dan genoeg. Als ik zou willen zou ik volle werkweken kunnen invallen.

Het valt me niet tegen, dat invallen, tuurlijk ik zou liever een eigen klas hebben, maar ja, wie weet ooit........

De voors: Ik hoef geen vergaderingen bij te wonen, geen rapporten te schrijven, kan ouders gewoon door verwijzen naar de vaste leerkracht en kan over het algemeen lekker op tijd weer naar huis.

De tegens: Weinig contact met collegae, hoewel ik merk dat nu ik steeds vaker terug gevraagd word op scholen, dat toch wel meer wordt.
Soms een hele sumiere overdracht (vanmorgen een overdracht van 3 regels, waarvan de 1e was, het rooster staat op het bord, de 2e: je mag best ervan afwijken en de laatste regel: veel plezier).Geen echte band met de kinderen, hoewel ook dat naarmate ik vaker terug kom op een school wel meer wordt.
Salarissen die niet kloppen waar je zelf achter aan moet.

En voor mij het grootste nadeel, dat je smorgens uit je bed gebeld kan worden om in te gaan vallen. Deze week wist ik maandagavond al waar ik alle dagen ging werken, maar dat is niet altijd zo jammer genoeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten