Pagina's

zondag 30 januari 2022

fodmap

Al ruim 3 jaar tob ik met ernstige dan klachten.  Al bijna 3 jaar ben ik onder behandeling bij de MDL arts. Die kan uiteindelijk,  na alle onderzoeken tot de conclusie PDS.
Diezelfde MDL arts gag ja 2 jaar van medicatie uitproberen en weinig tot geen resultaat daarvan,  het advies om via de dietiste het Fodmap dieet te proberen om er achter te komen wat de triggers zijn.
Daar hikte ik een poosje tegen aan,  sws kon het pas als de bloedsuikers waar stabieler waren, maar 2 weken geleden had ik zo een pijn dat ik de dietiste gebeld heb. 
Ik kon afgelopen week al terecht en morgen begin ik met het fodmap dieet.
Ik hoop dat daar ook wat uitkomt. 
Want zo kan het niet langer. 

2 opmerkingen:

  1. He meid, wat een ellende. Wat houdt dat dieet in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een vorm van een eliminatie dieet. In eerste 4 weken laat je alles weg waar triggers kunnen zijn en als dan de klachten verminderen, ga je groep voor groep weer opbouwen, om uit te vinden welke groep de klachten veroorzaakt. Voorlopig sinds maandag bezig en nog net au veel klachten. Dus we gaan het zien. Ik ben waarschijnlijk net die ene waarvan de klachten niet van de gebruikelijke triggers komen maar van hem iets anders.

      Verwijderen