Pagina's

vrijdag 16 november 2012

puberteit en schoolgedoe

Francesca is na haar tussenjaar van vorig jaar, dit jaar begonnen op een nieuwe school, in een hele onrustige klas.
Vanwege die onrust moesten de meiden nog een uurtje apart met de mentor praten en mochten de jongens al gaan.
2 klasgenoten vonden het toen nodig om haar fiets zodanig te verplaatsen dat er flinke beschadigingen aan zitten. Ik heb gelijk de mentor gemaild en gelukkig kan de factuur van de fietsenmaker naar de school en wordt op de ouders van beide jongens verhaald.

Beetje jammer alleen dat de mentrix de volgende dag Francesca uit de les haalde en op een manier ondervroeg over hoe ze kon weten dat het die 2 jongens waren die niet prettig aanvoelde.

Ik had dus een voicemail bericht van de school over de oplossing, prima, vervolgens ben ik thuis en word ik weer door de school gebeld. Ik dacht dus dat dit was omdat ze de voicemail hadden ingesproken maar het had ene hele andere reden.

Op school is de regel dat ze niet van het plein af mogen in de pauzes en dat er geen energydrank op school mag zijn. En er zit net buiten het plein een Albert Heijn, hoe verleidelijk voor de leerlingen.

Francesca heeft zich door 2 meiden uit de klas laten over halen om naar de AH te gaan en energy drank te kopen en daarbij zijn ze natuurlijk gesnapt.

Straf is een blokdag maandag, waarbij de om 8 uur op school moet zijn en tot 16.15 moet blijven. Terechte straf vind ik want regels zijn er niet om overtreden te worden.
Omdat ik niet blij was, en al eerder voor 1 van die meiden gewaarschuwd had heb ik thuis ook maar gestraft, niet mijn gewoonte, maar in de hoop dat ze inziet dat die meiden een slechte invloed hebben.

Onze 4e puber, maar het blijft moeilijk!

1 opmerking:

  1. Heel herkenbaar met puberzoon en een onderweg tiener. Ze moeten leren voor zichzelf te kiezen en toch ergens bij te horen. Wat ze zo belangrijk vinden nu. De straf is ook weer zo voorbij moet ze maar denken, kan ze weer aan leukere dingen denken.

    BeantwoordenVerwijderen